23 Februari 2010

LuK@ Y@ng Ku PenD@m SL@M@ NiE....

Entah mengapa saban hari hati ku semakin terluka dengan keadaan sekarang. Sampai bila ia harus begini... Apa salah aku terhadap "dia". Sebagai hamba Allah SWT yang lemah dari segi ingatan, aku tidak melakukan ape2 kesalahan baik dari segi tingkahlaku, percakapan mahupun layanan terhadapnya.... Tetapi kenapa "dia" melakukan semua nie terhadap aku.... benci sekali kah "dia" terhadap aku????

Dulu, "dia" tidak begini tetapi bila ade insan yang "dia" tunggu selama ini muncul, "dia" menjadi lain dari selalu. Bukan sekadar aku seorang tetapi teman-teman disekeliling aku juga turut menerima nasib seperti aku. Tetapi aku paling merasai luka yang mendalam ini kerna aku yang sentiasa dengan "dia". Aku juga telah melakukan segala tanggungjawab aku dengan sempurna tetapi kenapa "dia" sanggup bertindak begini pada aku?? Tapi aku harus sedar dan pasrah kerna semua nie ujian dari Allah SWT terhadap aku dan insan yang paling aku sayang. Hina sekali kah aku dimata "dia"??

Aku tidak menyangka sama sekali "dia" sanggup bertindak begini terhadap kami.. Kenapa bila satu pertelingkaran berlaku cerita lama harus diungkit sedangkan ia telah lama pergi. Kenapa kerna sekumpulan ini ramai yang menderita, tidak pernah "dia" terfikir? Seandainya sekumpulan ini hadir, aku diketepikan, diperlecehkan. Pada siapa harus aku luahkan luka yang terpendam ini.... Semakin hati ini dilukai semakin dalam ia terluka. haruskah ia dibiarkan.. Walauapa pun yang terjadi, aku hanya mendiamkan diri bila "dia" berkata-kata tapi keburukan juga yang aku terima.Keburukan demi keburukan yang semakin hari aku terima. Bagaimana lagi yang harus aku lakukan. Aku tiada kekuatan untuk berkata-kata dalam perkara ini.

Semua yang aku lakukan salah dimata "dia". Bagaimana lagi yang harus aku lakukan supaya "dia" dapat menerima aku seperti sediakala. Kadang-kadang bila aku kenang nasib aku begini, air mata dengan sendiri nya mencurahi pipi aku. Entah mengapa ia terlalu mencabar bagi aku. Aku tidak mampu menghadapi semua ni seorang diri tapi aku bersyukur kerna aku hadapi semua nie disamping insan tersayang.

Hanya dalam blog ini saja tempat ku untuk aku meluahkan ape yang terpendam dihati ini....

Ya Allah, ujian yang Engkau berikan ini terlalu besar bagi ku untuk ku harungi... Ku tidak ada kekuatan.... Sesungguhnya, Engkau tabahkan hati dan kuatkan lah iman ku untuk ku teruskan kehidupan yang penuh dengan onak duri ini....

Untuk pengetahuan pembaca blog aku, "dia" yang aku maksudkan itu bukan lah insan tersayang aku......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan