19 Disember 2012

.:: PaTut KaH BeGiNi::.

Sebelum aku melahirkan anak, aku sudah dapat pengasuh utk anak aku. tapi bila aku dh bersalin lain pulak jd nya. Sejak aku melahirkan Muhammad Furqan Nawfal , anak tingggal dengan mak aku dan aku. Aku dan hubby cancel pd pengasuh oleh sebab mak aku nk jaga cucu sendiri. Xsanggup kata nya. Aku pwn pasrah dengan permintaan nya dan sanggup berulang alik setiap hari dr tempat keja k rumah mak aku n lewat malam pulang pula ke rumah aku sendiri. awai2 ok lagi saban hari aku n hubby xlarat nk ulang alik. lewat gila, mana x nya sampai umah aje dh jam 11lebih. eeerrrmmm xsempat nk tgok keja umah langsung... yg nampak hanya bantal n katil aje.. tue lah rutin harian kami. sunyi pula bila anak tiada di rumah. kalo memang xde anak ok leh terima nie ada tp lain pulak rasanya.

Kini, anak kami dah mencecah usia 1 tahun 7 bulan. Nampak gaya nye kena usaha nk bawa balik tngai sekali dgn kami. kalo tidak jumaat ambik ahad antaq balik, mana sanggup dh camnie. Cari punya cari, alhamdulillah Allah permudahkan urusan mencari pengasuh dan kami dh dapat. Terima kasih Ya Allah. Kawan baik hubby sendiri. Mudah -mudahan Allah permudahkan semua urusan. Insyaallah, hujung bulan nie kami ambik anak semula pulang ke rumah.

Semalam, 18 Disember 2012 kami pwn bgtau keluarga aku. Mak aku muka berubah terus. Risau katanya nk bg org. Bukan nye apa, sebelum nie mak yg jaga. iiisssshhhh mak mula termenung memikirkan cucu yang dijaga selama nie tidak akan dijaga nya lagi. Tetiba je smlm, mak aku berkata "macam mana kalo dia xmau dok mesti dia menangis kt sana aku pula dok menangis kt sini" aku terkedu terus. Tiada kata2 yang terucap pwn dr aku. terdiam aje... Entah lar macamana nanti agak nye. Hujung minggu nie kami akan ambik.

Patutkah aku lakukan begini????? Merampas kah aku... xmungkin sbb anak aku sendiri.. Bagi aku, nie semua untuk kebaikan aku, hubby dan anak kami sendiri. sampai bila kami nk ulang alik begini. Tumpang awai lebih baik aku rasa, t lagi lama lagi susah...

Adakah salah tindakan aku nie???? Pentingkan diri kah aku?????
Apa pendapat anda??????????

Aaaaaaaaaaaaaaaaadddddddddddddddddduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuussssssssssssssssssssssssssssss tttllloooonnngggg

Tiada ulasan:

Catat Ulasan